top of page

Rahab

Raamattu on täynnä kertomuksia siitä, kuinka Jumala käyttää inhimillisen mittapuun mukaan epätodennäköisiä ihmisiä. Näistä epätodennäköisin oli jerikolainen portto Rahab. Kuitenkin hän löysi tiensä Jeesuksen sukuluetteloon ja viimeiseksi uskonsankareita luettelevassa listassa uudessa testamentissa. Rahab ei luetellut tekosyitä jumalan palvelemisesta kieltäytyäkseen. Hän uskoi ja Jumala luki sen hänelle vanhurskaudeksi. Monilta meistä evätään mahdollisuus palvella Jumalaa kaikenlaisten tekosyiden nojalla. Emme vaan yletä jonkunlaiseen pyhyyden mittaan jonka ihmiset mielessään hahmottelee. Joskus me myös itse ajattelemme, että enhän minä voi olla Jumalan palvelija kun olen homoseksuaali tai vaikkapa trans-ihminen. Rahab-tuki ry on yhdstys, jonka tarkoitus on käydä näitä tekosyitä vastaan. Jokaisella ihmisellä on juuri sellaisenaan oikeus lähestyä Jumalaa ja palvella häntä. Tähän oikeuden tuo Jeesuksen kuolema syntiemme puolesta.

 

Rahab-tuki ry järjestää kristillisiä jumalanpalveluksia ja tarjoaa hengellisiä palveluja kuten rukousta, sielunhoitoa ja Raamatun opetusta niille, joille seurakunnissa oleminen tuntuu hankalalta. Erityisesti sydämellämme on seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt. Näkökulmamme kristillisyyteen on herätyskristillinen ja karismaattinen. Haluamme kokea elävän Jumalan toiminnassamme. Toimintamme keskipisteessä on vapahtajamme Jeesus. 

​

Rahabin toiminta on nyt odottamassa parempaa aikaa ja uusia innokkaita osallistujia. Palaamme asiaan näillä sivuilla kun tilanne muuttuu.

​

Odotellessa voit tutustua vaikka eliseoittinen.com sivuihin,

Est.

2011

bottom of page